Guido
Moderator
Okay een nieuw ideetje. Aangezien we vast voorlopig nog niet op reis wil ik toch een nieuwe poging wagen om iets te plannen. Wegens persoonlijke omstandigheden verwacht ik ook niet eerder op reis te kunnen dan december. Hierdoor het idee opgevat om een bucketlist item te gaan weg strepen, Oud & Nieuw vieren in New York!
Als stedentripper en Amerikafan is het sowieso gek dat ik nog niet in New York ben geweest dus ik heb er zin in! Maar nu heb ik natuurlijk vele vragen Waar moet ik rekening mee houden? Wat is leuk om te bezoeken in de winter? Wat is er uniek rond de feestdagen?
Voor oudejaarsavond lees ik veel dat de Ball Drop op Times Square bijzonder is maar door de drukte en de prijs vaak afgeraden wordt. Alternatieven zijn de feesten in Central Park, vuurwerk boven Manhattan kijken vanuit Brooklyn Bridge Park.
Op dit moment zou ik, met stip bovenaan, een all-inclusive rondvaart maken en het vuurwerk boven Manhattan en het Vrijheidsbeeld bekijken.
Hebben jullie ervaringen en tips voor een stedentrip naar New York met Oud & Nieuw? Wat is er speciaal? Wat moet ik doen en zien?
Als stedentripper en Amerikafan is het sowieso gek dat ik nog niet in New York ben geweest dus ik heb er zin in! Maar nu heb ik natuurlijk vele vragen Waar moet ik rekening mee houden? Wat is leuk om te bezoeken in de winter? Wat is er uniek rond de feestdagen?
Voor oudejaarsavond lees ik veel dat de Ball Drop op Times Square bijzonder is maar door de drukte en de prijs vaak afgeraden wordt. Alternatieven zijn de feesten in Central Park, vuurwerk boven Manhattan kijken vanuit Brooklyn Bridge Park.
Op dit moment zou ik, met stip bovenaan, een all-inclusive rondvaart maken en het vuurwerk boven Manhattan en het Vrijheidsbeeld bekijken.
Hebben jullie ervaringen en tips voor een stedentrip naar New York met Oud & Nieuw? Wat is er speciaal? Wat moet ik doen en zien?
Wat kost Oud & Nieuw in New York
Ik zal hieronder gaan bij houden wat mijn stedentrip naar New York kost tijdens Oud & Nieuw. Ik organiseer meestal mijn reizen naar Amerika zelf en ook in dit geval reserveer ik geen pakketreis naar New York.
Reisdata: 29 januari 2021 t/m 3 januari 2022 (aankomst 4 januari 2022)
Reisduur: 6 dagen
Personen: 3 volwassenen
Reisdata: 29 januari 2021 t/m 3 januari 2022 (aankomst 4 januari 2022)
Reisduur: 6 dagen
Personen: 3 volwassenen
Aantal | Kosten | |
KLM Economy (direct) | 3x €560,75 | €1682,25 |
KLM stoelkeuze heenreis | 3x €25,50 | €76,50 |
KLM stoelkeuzen terugreis | 3x €25,50 | €76,50 |
Hotelovernachtingen | €1249,00 | |
Luchthaventransfer | nnb | |
Bezienswaardigheden (SightSeeing Pass) | 3x €200,95 | €602,84 |
Totaal: | | €3.687,09* |
Totaal p/p* | €1.229,03* |
* let op: totale kosten en prijs per persoon pas na de reis bekend. Gedurende de voorbereidingen en tijdens de reis zal ik dit bedrag regelmatig aanpassen. Alle losse onderdelen kunnen wel al een indicatie geven.
Tips
Hieronder enkele tips die hier en op Facebook zijn verzameld.
Central Park schaatsen - Ijsbaan in het noorden rustiger en goedkoper dan in het zuiden.
Kroon van Vrijheidsbeeld - ruim van de voren reserveren.
Dyker Heights Christmas Lights - Prachtig versierde wijk met kerstverlichting.
Little Island @Pier55 - Kunstmatig aangelegd park op palen.
Workshops via AirBnb
Central Park schaatsen - Ijsbaan in het noorden rustiger en goedkoper dan in het zuiden.
Kroon van Vrijheidsbeeld - ruim van de voren reserveren.
Dyker Heights Christmas Lights - Prachtig versierde wijk met kerstverlichting.
Little Island @Pier55 - Kunstmatig aangelegd park op palen.
Workshops via AirBnb
Laatst bewerkt: