Roosevelt Island Tramway kabelbaan in New York Do or Don't ?

Roosevelt Island Tramway kabelbaan in New York Do or Don't ?

• DON'T!

Stemmen: 0 0,0%
  • Weet ik nog niet

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    1

Guido

Moderator
Afgelopen feestdagen waren wij in New York City en hebben de Roosevelt Island Tramway kabelbaan genomen. Ik heb deze kabelbaan op heel at TikTok filmpjes over New York zien langskomen en hebben dit opgenomen in onze citytrip.

De kabelbaan loopt vanuit het oosten van Manhattan over een deel van de East River naar Roosevelt Island. Vroeger kon men niet anders maar tegenwoordig kan dit ook met de subway uiteraard. Tegenwoordig zie je er vooral veeltoeristen in die net als wij enthousiast geworden zijn van de filmpjes. Je kan de kabelbaan gewoon in met de unlimited metrocard.

In diverse films en series, zoals bijvoorbeeld The Night Agent op Netflix, zie je de kabelbaan.

Nu de hamvraag, is dit een DO! of een DON'T! Als je het ritje nog nooit gemaakt heb dan kan je kiezen voor "Weet ik nog niet". Als je gestemd hebt dan vind ik het leuk als je je keuze wilt motiveren via een reactie.

Lees hier alles over de Roosevelt Island Tramway kabelbaan.​

Roosevelt-Island-Tramway-2400-IMG_0849-20241227.jpg

Ik vond de kabelbaan wel leuk! Wij hadden in de ochtend een stuk gelopen en konden even ontspannen voor het raam en hebben geluncht op het eiland.

Er zijn zeker mooiere uitzichtpunten in New York maar als je vertrekt vanaf Roosevelt Island en voorin het bakje gaat, dan is het wel mooi om zo met een rustig gangetje naar Manhattan te "vliegen".

Wij hoefde amper te wachten maar het bakje was wel erg vol. Toen we terug kwamen stond er wel een enorme rij wat denk ik niet de moeite waard is om uren te wachten.

Kom hier vroeg en buiten de spits om! Als je direct aan de beurt bent en met de metropas heen en weer kan is het zeker een leuke attractie in New York! Ik zou er zeker geen uren voor in de rij gaan staan.

Terug
Bovenaan