Icefields Parkway in de herfst en winter (November?)

Guido

Moderator
Dit jaar willen we heel laat in de herfst de Icefields Parkway rijden tussen Banff en Jasper. Wie heeft er ervaringen in de gebied tijdens de late herfst of winter?

Ik lees op veel plaatsen dat de weg geopend is tenzij er lawines geweest zijn maar hopelijk valt dat in november nog mee?

Kan iemand mijn vertellen hoe het met de highlights is langs de Icefields Parkway, zijn deze open en bereikbaar als er wat sneeuw ligt?

De reden waarom we dit in de late herfst willen doen is deels organisatorisch maar ook omdat we in de zomer van 2023 de weg gereden hebben en toen was het erg druk. Tevens was de lucht zo vervuild door de borbranden dat de uitzichtpunten ook redelijk matig waren door de blauwe en stoffige lucht. We hopen op helder weer met mooie frisse lucht en een beetje sneeuw 🙂

Columbia-Icefields-Skywalk-1600px-IMG_2714-20230806.jpg

Wegen / wandelpaden kunnen afgesloten zijn vanwege de sneeuw. Alleen wet je nu nog niet hoe het dan zal zijn. Soms valt de sneeuw al vroeg en andere keren is dit later. In die periode zullen wel wat attracties en bezienswaardigheden gesloten zijn maar dit geldt in veel regio's. Er zijn bijna geen toeristen in die periode.

Aha helder, dankjewel.

Heb je enig idee hoe het zit met de kleur van de meren. Ik lees wel her en der dat ze dat misschien niet meer zo blauw zijn maar als ik foto's kijk zie ik niet vaak exact de datum erbij staan 🙂

Terug
Bovenaan