Ik herken wel wat Guido schrijft, op de piepschuim koelbox (voorkeur voor hardplastic) na dan haha, reizen wij ook zo. Belangrijk is wel dat je niet te snel voor een te kleine auto moet kiezen. Je reist (leeft) toch al snel 3 weken in je huurauto en dan is met een paar tientjes meer wat ruimte/comfort best fijn. Wij (2 pers) gaan minimaal voor een Full Size Car.
Nadat wij de vliegtickets hebben gekocht gaan we op zoek naar een (voordelige) huurauto. De door Guido genoemde brokers/verhuurders checken wij zeker, maar ook hun websites in andere Europese landen, ik weet nooit waar ik bij uit kom. Zo is bv AVIS.DE vaak een stuk voordeliger dan de Nederlandse website, maar dat geldt voor meer. Ook zorg ik, voor het geval ik later een beter tarief of luxere auto voor hetzelfde geld tegen kom, dat ik altijd gratis kan annuleren. Zeker met de hoge prijzen van nu, kan dit gunstig uitpakken.
Weet ook dat vanuit Europa geboekte huurauto's altijd van de noodzakelijke verzekeringen zijn voorzien, daar moet je wel even op letten. Road Side Service is ook zo'n ding, hier worden vaak belachelijke prijzen voor gerekend. Wij nemen deze dekking dan ook nooit.
Niet geheel onbelangrijk, weet bij afhalen van je huurauto precies wat je hebt geboekt, wat er allemaal wel/niet inclusief etc. Kijk voordat je je handtekening zet goed je contract na. De heren/dames achter die balies werken op basis van commissie en proberen je van alles (eerder genoemde Road Side Service) aan te smeren. Ik noem dit echt "oplet momentje". Je komt na zo'n lange vlucht mogelijk wat minder alert voor zo'n balie en daar gaan ze vaak (niet alle) geraffineerd mee om.
Voor zo ver maar even..
Wat er zoal in Amerika verhuurt wordt ...
https://www.youtube.com/c/100RentalCars