Oud & Nieuw in New York 2024/2025

Guido

Moderator
Al jaren heb ik de wens om naar New York te gaan en dan het liefst tijdens de feestdagen. Ik heb al diverse rondreizen door Amerika en Canada gemaakt maar een stedentrip New York staat nog hoog op mijn bucketlist.

In 2021 hebben we een poging gedaan maar uiteindelijk moeten annuleren vanwege de bekende Coronagebeurtenissen. De reis was compleet geboekt en geregistreerd op het forum wat de kosten waren. Je wint de kosten hier en hier.

Gisteren hebben we een pakketreis geboekt bij Expedia en gaan we voor het eerst vliegen met JetBlue.

Wat kost een stedentrip New York met Kerst en Oud & Nieuw​

Om met de deur in huis te vallen, een bezoek aan New York is duur en zeker tijdens de feestdagen. Meestal organiseer ik de reizen zelf en reserveer ik alle losse onderdelen zelf. Dit keer hebben we gekozen voor een pakketreis via Expedia. De voornaamste reden is de prijs. Ondanks de Genius 2 korting van Booking.com was de pakketreis circa 500-700 euro goedkoper dan dezelfde losse vliegtickets en hotelovernachtingen.

Reisdata: 26 december 2024 t/m 1 januari 2025 (aankomst 2 januari 2025)
Reisduur: 7 dagen (aankomst AMS op dag 8)
Personen: 3 volwassenen
Aantal
Kosten
Expedia pakketreis
3 personen​
€ 4.078,51​
Toeslagen en belastingen
€ 123,39​
Stoelkeuze nooduitgang
€ 400,00​
Luchthaventransfer
?​
Databundel
?​
Bezienswaardigheden
€615,54​
Totaal all-in*
€5.217,44​
Totaal all-in p/p*
€1.739,15​
* Totaalprijs zal nog wijzigen na afloop van de reis als alles inzichtelijk is.

Expedia Pakketreis​

De pakketreis van Expedia bestaat uit 6 overnachtingen in Holiday Inn Express - New York City Chelsea en 3 JetBlue Airways tickets Economy. Hierbij hebben we dus geen stoelkeuze, alleen handbagage en geen koffer.

Stoelkeuze JetBlue Airways​

Dit is natuurlijk een erg persoonlijke uitgave en niet voor iedereen nodig. Ik ben lang (2 meter), heb redelijk last van vliegangst en zit daardoor graag vooraan met genoeg beenruimte.

Bezienswaardigheden​

In New York is natuurlijk van alles te zien en te beleven maar met de feestdagen zal dat nog meer zijn.
Inmiddels gereserveerd:
  • Vrijheidsbeeld incl. Kroon totaal €69,66 (3x $ 25,30)
  • Radio Music City Hall voorstellen van The Rockettes €386,07 (3x $139,00)
  • Dyker Heights Bus Tour GetYourGuide €159,81 (3x €53,27)
Het voornemen is om nog een Sightseeing Pass te bestellen voor alle normale bezienswaardigheden en transport in New York.​

Wat doen in NY met de feestdagen​

Inmiddels heb ik een heel programma wat we allemaal willen doen en beleven. Zodra dit programma zich bewezen heeft zal ik dit delen hier op het forum.

Nu natuurlijk de hamvraag, wat mogen we echt niet missen in New York tijdens de feestdagen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan